Bart Bisschop

Bart Bisschop (1983) is sinds 2005 actief in de Renswoudse politiek namens de VVD, zowel als fractielid van diverse Raadscommissies en als bestuurslid. Van 2007 tot 2011 is hij bestuurslid geweest van de werkgroep 'Renswoude Zelfstandig'.

Bij de verkiezingen in 2018 stond Bart op plek #2. Omdat de VVD coalitiepartij werd en Marieke als wethouder leverde, werd Bart fractievoorzitter. Bij de verkiezingen van 2022 staat Bart wederom op plek #2.

Bart heeft een universitaire rechtenstudie behaald en is momenteel bezig met een deeltijd master bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Bart werkt op het hoofdkantoor van ING in Amsterdam Zuid Oost. Bart is getrouwd met Astrid, samen hebben ze 4 kinderen.

Politiek gezien maakt Bart zich sterk voor het ruimte geven aan de jeugd in Renswoude, onder andere door het bouwen van starterswoningen en het verbeteren van voorzieningen zoals de busverbinding. In de discussie over de windmolens stelde Bart een voorstel op voor uitstel, waarin uiteindelijk een meerderheid van de raad meeging. Zie hier de bijdrage van Bart voor Xon TV.

Bart zet zich in voor een transparante politiek die opkomt voor haar inwoners.