Begroting 2021 van de gemeente Renswoude

De begroting 2021 van de gemeente Renswoude

Op 27 oktober werd in de gemeenteraad de begroting voor 2021 behandeld. Ondanks de corona crisis staan de gemeentefinanciën er nog steeds goed voor. Dit is van belang voor onze zelfstandigheid op lange termijn. Hiervoor willen wij onze complimenten overbrengen aan de ambtelijke organisatie en het college van burgemeester en wethouders - in het bijzonder wethouder financiën Marieke Teunissen. De gemeentelijke organisatie is versterkt en grote projecten zoals afronding Dorpshart en verbouwing gemeentehuis worden gerealiseerd. Daarnaast zijn Beekweide 2 en Groot Overeem 2 in voorbereiding.

Terwijl gewerkt wordt aan de toekomst van Renswoude zal de lastenstijging volgend jaar minimaal zijn. Dat is in vele gemeenten om ons heen wel anders. Wel zijn er risico’s: de kosten voor de jeugdzorg lopen op en de bedragen die wij ontvangen vanuit het Rijk dreigen verlaagd te worden.

Wij beseffen dat er nog lastige tijden aan komen, vooral voor de ondernemers en verenigingen in ons dorp. Waar mogelijk zal de gemeente ruimte moeten hebben om verenigingen in nood te ondersteunen. De VVD fractie heeft een aantal voorstellen gedaan om de gemeentefinanciën te versterken, wat verder zal worden uitgewerkt in de commissie- en raadsvergaderingen in november en december.

Fractie VVD Renswoude