• Fractie VVD Renswoude gaat door onder andere vlag

• Benoeming commissieleden VVD Renswoude

20 april − Benoeming commissieleden VVD Renswoude Lees verder

• Renswoudse VVD spreekt verbazing uit over windmolen plannen Ede

04 april − Renswoudse VVD spreekt verbazing uit over windmolen plannen Ede. De gemeente Ede heeft vorige week, zonder haar buurgemeenten te informeren, extra zoekgebieden aangewezen voor windmolens. Een aantal daarvan liggen precies op onze gemeentegrens! Lees verder

• Terugblik gemeenteraadsverkiezingen: Renswoudenaren, bedankt!

19 maart − Terugblik gemeenteraadsverkiezingen: Renswoudenaren, bedankt! Lees verder

• Afscheidsinterview Bert Hoek

18 februari − Afscheidsinterview VVD Raadslid Bert Hoek door journalist Adriaan Hosang: mooie quotes van onze burgemeester Petra Doornenbal en collega raadslid Henk van der Schoor over deze VVD topper die helaas gaat stoppen! Lees verder

• Monsterbuien: Column Marieke Teunissen Heraut d.d. 26 januari 2022

© Marieke Teunissen

26 januari − Lees hier de column van Marieke Teunissen in de Heraut van 19 januari over extreme regen en het initiatief om meer met regentonnen te doen. Regeren is vooruitzien! Lees verder

• Verkiezingsprogramma VVD Renswoude 2022 - 2026

19 januari − Met trots presenteren wij ons Renswoudse verkiezingsprogramma. Hierin staat onze visie voor Renswoude voor de komende jaren. Dit programma is opgesteld door Renswoudenaren, voor Renswoudenaren. Lees verder

• Simon Bac en Evert Blaauwendraat benoemd als commissielid voor de VVD

18 januari − In de raadsvergadering van 18 januari 2022 zijn namens de Renswoudse VVD Evert Blaauwendraat en Simon Bac benoemd als raadscommissieleden. De raadscommissie adviseert de gemeenteraad over alle voorstellen die vanuit het college van burgemeester & wethouders komen. Lees verder

• Kandidatenlijst VVD Renswoude

07 december − Renswoudse VVD stelt kandidatenlijst vast Lees verder

• "Gemotiveerde moeder"

13 oktober − De column van Marieke Teunissen in de Heraut van 6 oktober 2021. Onderwerp: verkeersveiligheid, iets waar Marieke zich continu voor inzet! Niet alleen als wethouder maar ook als moeder... Lees verder

• Waarom we de vlag hijsen

11 oktober − Waarom we de vlag hijsen Lees verder

• FF buurten bij de Renswoudse VVD

23 september − FF buurten bij de Renswoudse VVD Lees verder

• Marieke Teunissen opnieuw lijsttrekker Renswoudse VVD

Marieke Teunissen, lijsttrekker VVD Renswoude

© Bart Bisschop

14 september − Tijdens de ledenvergadering van 8 september is Marieke Teunissen opnieuw benoemd als lijsttrekker van de Renswoudse VVD! Lees verder

• Waarom de ene gemeente wel snel bouwt en de andere niet

31 mei − Waarom de ene gemeente wel snel bouwt en de andere niet - artikel Cobouw d.d. 20 mei 2021 - Veel gemeenten hebben grote moeite om hun woningbouwplannen te realiseren. Maar dat geldt niet voor Renswoude, de op twee na snelstgroeiende gemeente van Nederland. Hoe krijgt dit karakteristieke kasteeldorp dat voor elkaar? Lees verder

• Mogelijke windmolens belangrijk thema bij bespreking RES in Renswoude

24 mei − Mogelijke windmolens belangrijk thema bij bespreking RES in Renswoude Op 8 juni wordt de 'regionale energie strategie' (RES) besproken in de commissie en op 29 juni zal een besluit moeten vallen in de gemeenteraad. In dit interview doen raadsleden Bart Bisschop (VVD) en Kees Eskes (Dorpsbelang) verslag van de inspraakavond die plaatsvond op 18 mei. De VVD Renswoude vindt draagvlak en zorgvuldigheid belangrijk. Lees verder

• Verkeersveiligheid belangrijk aandachtspunt voor de VVD Renswoude

23 mei − Verkeersveiligheid is een van de speerpunten van de VVD Renswoude. Wethouder Marieke Teunissen legt in dit filmpje uit op welke manier zij zich hiervoor inzet, maar ook hoe lastig het is. Er moet ook aandacht zijn voor een snelle aanrijdtijd van hulpdiensten en onze grootste doorn in het oog (de Dorpsstraat / N224) valt onder de provincie Utrecht. Desondanks is er heel veel wat we wel kunnen doen en daar willen we voor gaan! Lees verder

• Nieuw bestuur VVD lokaal netwerk Renswoude, Veenendaal en Rhenen

09 mei − Tijdens een extra Algemene Ledenvergadering van de het VVD lokale netwerk Zuid-Oost Utrecht is op 6 mei een nieuw bestuur verkozen. De VVD-afdelingen van de gemeenten Renswoude, Rhenen/Elst/ Achterberg en Veenendaal werken alweer enige jaren samen in het VVD lokale netwerk Zuid-Oost Utrecht. Onder meer om gezondheidsredenen was een tussentijdse bestuurswisseling nodig. Oudgedienden Dick Keijman uit Rhenen als secretaris en Inge Walta uit Veenendaal als voorzitter, hebben de verantwoordelijkheid op zich genomen en zullen zich, samen met de aangebleven bestuursleden, inspannen om de partij naar een goed verkiezingsresultaat in 2022 begeleiden. Het VVD-bestuur voor het lokale netwerk Zuid-Oost Utrecht bestaat nu uit Inge Walta, Dick Keijman, Martijn Koppert en Dirk-Jan Van Stuijvenberg. Inge Walta gaf aan: “De komende verkiezingen zien wij als onze belangrijkste taak. Er is reeds een start gemaakt met het werven van kandidaten en we hebben er alle vertrouwen in dat de kandidaatstellingscommissie - die voor alle drie de gemeenten werkt - een kwalitatief goed advies zal geven voor een competente en enthousiaste kandidatenlijst. Daarnaast hopen we dat de stijgende lijn in de ledenaanwas zich doorzet. Wij willen onze doeleinden realiseren en zullen deze mensen, die weten dat vrijheid en democratie om actieve inzet vragen, zeker van harte welkom heten binnen onze partij.” Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: secretaris@vvdzuidoostutrecht.vvd.nl Lees verder

• Windmolens op de Emminkhuizerberg?

29 april − De VVD is voorstander van de energie transitie om zo minder afhankelijk te worden van fossiele brandstoffen uit verre landen, maar dat willen we wel doen op een manier die draagvlak heeft. Zie ook onze 'standpunten' en dit filmpje met VVD fractievoorzitter Bart Bisschop naar aanleiding van de gemeenteraadsvergadering van 30 maart 2021 waarin de 'RES 1.0' werd besproken. Ook komt de petitie van de stichting Duurzaam en Leefbaar aan bod, waarin ongeveer 5.000 burgers uit Renswoude, Overberg en Veenendaal-West aangeven geen voorstander te zijn van commerciele wind turbines aan de A12. Zoals wij ook in ons artikel van 5 mei 2021 in de Heraut uitleggen, zijn windmolens niet nodig voor Renswoude om een bijdrage te doen in de RES naar rato van ons oppervlakte. Lees verder