VVD thema-avond Grondbeleid een groot succes

Op maandagavond 1 december heeft VVD afdeling Renswoude in samenwerking met VVD Statenlid Jakob Germs een thema-avond over Grondbeleid georganiseerd. De thema-avond werd gehouden in het Provinciehuis Utrecht en vertegenwoordigers van diverse VVD-afdelingen uit de provincie Utrecht waren daarbij aanwezig. VVD afdeling Renswoude had voor deze avond twee sprekers van Bureau Stadkwadraat uitgenodigd: de heren Arnold Joost en Theo Stauttener. Zij zijn erin geslaagd een zeer boeiende en informatieve presentatie te verzorgen over het complexe onderwerp (gemeentelijk) grondbeleid. Mede door de actieve inbreng van alle aanwezigen is het een dynamische en levendige avond geworden.

In de presentatie kwam duidelijk naar voren dat gebiedsontwikkeling in de afgelopen jaren wezenlijk is veranderd. De nieuwe economische realiteit noodzaakt overheden en bedrijven tot het nemen van maatregelen, afwaarderen van gronden, bijstellen van plannen en onderzoeken van nieuwe regierollen voor de gemeente. In deze nieuwe realiteit zijn de traditionele rollen van de gemeente, ontwikkelaar en consument meer met elkaar verbonden.  Het filmpje over 'Communities in gebiedsontwikkeling' kunt u terugkijken op het youtube-kanaal van Stadkwadraat of via deze link:

Mocht u meer informatie over het onderwerp willen, kunt u uiteraard contact opnemen met één van de fractieleden. Ook zijn de heren Joost en Stauttener van bureau Stad² graag bereid u wegwijs te maken in de complexe materie van het gemeentelijk Grondbeleid.