Update vanuit de Provinciale Staten

Update vanuit Jakob Germs, VVD Statenlid in de Provincie Utrecht:

In maart waren de Provinciale Staten verkiezingen. De verkiezingen waren voor de VVD een succes. De grootste partij en negen zetels.  Wat is er sindsdien gebeurd?

" Het nieuwe college bestaat uit VVD, D66, CDA en Groenlinks. De onderhandelingen voor een nieuw college van Gedeputeerde Staten kenden veel aandacht voor economische ontwikkeling en uitvoering van alle mobiliteitsafspraken, zoals tunnels bij Veenendaal en Maarsbergen en de verbrede brug bij Rhenen. Door de winst van het D66 is er ook meer aandacht voor energie en duurzaamheid.

Ik ben zelf aan de slag met de onderwerpen landelijk gebied, natuur en de ruimtelijke ontwikkeling. Er zijn weer veel middelen beschikbaar gebleven voor het landelijk gebied en we staan voor de invoering van een nieuwe natuurbeschermingswet. Verder mag ik mij bezig houden met het toezicht op de financien als voorzitter van de financiele commissie van Provinciale Staten. Actueel punt: de provincie Utrecht stelt 250.000 euro extra beschikbaar voor het Fort aan de Buursteeg."

Jakob Germs, Statenlid VVD Provincie Utrecht